Report a problem Report a problem

Pracownia laserowa i obróbki skrawaniem z dużą prędkością (P8)

City
4
Contact person
labmat@prz.edu.pl
Phone no.
+48 17 743 24 14
Accessories available:
Wyposażenie pracowni P8 stanowi: Centrum obróbkowe Deckel Maho DMU 80P, Tokarka CNCNEF 600, Urządzenie do wstępnego ustawiania i pomiaru narzędzi Mikroset ECO210, Siłomierz obrotowy piezoelektryczny Kistler 9123CXX11, Siłomierz piezoelektryczny stacjonarny Kistler 9257BA, Laser impulsowy Nd:YAG – TruPulse 203 firmy TRUMPF, Laser dyskowy Yb:YAG – TruDisk 1000 firmy TRUMPF, Maszyna laserowa TruLaser Cell 3008 firmy TRUMPF, Oprogramowanie TruTops Cell v6.0 firmy TRUMPF.

OTHERS OF THE SAME CATEGORY

Pracownia analizy cieplnej (P7)
Pracownia analizy cieplnej (P7) umożliwia szeroką analizę cieplną od badań minerałów, substancji nieorganicznych, metali i stopów, ceramiki, polimerów, po badania farmaceutyków, żywności i materiałów biologicznych. Kompleksowe badanie stabilności termicznej, kompozycji materiałów, przemian fazowych oraz procesów rozkładu materiałów. Pracownia prowadzi badania ważnych parametrów termofizycznych materiałów tj. przewodnictwo cieplne i dyfuzyjność cieplna, które są niezbędne przy opisie zjawisk transportu ciepła analizowanych materiałów.
Pracownia obróbki cieplnej i korozji gazowej (P6)
W Pracowni Obróbki Cieplnej i Korozji Gazowej (P6) prowadzone są procesy obróbki cieplnej nadstopów niklu, tytanu, stali narzędziowych i łożyskowych w temperaturze do 1350°C oraz procesy nawęglania i azotowania stali niskostopowych z użyciem acetylenu i amoniaku. Procesy hartowania prowadzone są nowoczesną metodą gazową w dużym ciśnieniu z użyciem medium N2 i Ar. W pracowni prowadzone są również próby żaroodporności oraz erozji i korozji-erozji.
Pracownia wytwarzania warstw i powłok ochronnych (P5)
Pracowania wytwarzania warstw i powłok ochronnych (P5) jest najszybciej rozwijającym się oddziałem Laboratorium Badań Materiałów dla Przemysłu Lotniczego. Wyposażona jest w nowoczesny sprzęt, który umożliwia prowadzenie badań nad wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań do produkcji seryjnej przemysłu lotniczego, takich jak: wytwarzania warstw ceramicznych na elementach części gorącej silników lotniczych, wytwarzania powłokowych barier cieplnych TBC (thermal barrier coatings) metodą osadzania fizycznego z fazy gazowej (EB-PVD) na elementach części gorącej silników lotniczych, ochrony przed korozją stopów aluminium i magnezu stosowanych w technice lotniczej, ochrony przed korozją wysokotemperaturową żarowytrzymałych nadstopów niklu stosowanych na elementy części gorącej silników lotniczych,badania aplikacyjne dotyczące wytwarzania powłok tlenkowych na podłożu odlewniczych i przerabianych plastycznie stopów metali lekkich – magnezu i aluminium.

WHERE ELSE